Carrie Bradshaw z „Seksu w wielkim mieście” słynęła z zamiłowania do mody. W drugim filmie o jej miłosnych perypetiach równie ważne co ubrania stają się wnętrza. „Zdradzam modę z meblami” – powiedziała Carrie. Owocem zdrady jest szykowny nowojorski apartament jej i Mr. Biga.
„Seks w wielkim mieście” to jeden z najpopularniejszych seriali wszech czasów. Jego pojawienie się w telewizji było przełomem. Serial zerwał z dominującą w programach dla kobiet i o kobietach landrynkową konwencją i polityczną poprawnością. Bohaterki robiły i mówiły co im się tylko podobało, podążały za pragnieniami, romansowały i kupowały nieprzyzwoicie drogie buty, setki butów. To w co się ubierały stało się tak samo istotne jak to, z kim sypiały. Na fali sukcesu serialu powstał film będący kontynuacją losów czwórki nowojorskich przyjaciółek: Samanthy (Kim Cattrall), Mirandy (Cynthia Nixon), Charlotte (Kristin Davis) i niezastąpionej Carrie Bradshaw (Sarah Jessica Parker). W kinowym filmie główna bohaterka po licznych przeżyciach w końcu wychodzi za mąż za swoją długoletnią miłość – Mr. Biga (Chris Noth).
Przeczytaj także:
- Carrie Bradshaw i jej najlepsze stylizacje z „Seksu w wielkim mieście”
- „I tak po prostu…”: zapomnijcie o ubraniach. Aranżacje wnętrz wychodzą na plan pierwszy
W „Seksie w wielkim mieście 2” Carrie powraca jako dojrzała mężatka, która uczy się jak dzielić życie z ukochanym. Dla siebie i Mr. Biga stara się stworzyć dom, który urządza w ekskluzywnym apartamencie na Manhattanie. Okazuje się, że Carrie ma nie tylko dobre wyczucie do mody, ale także dekoracji wnętrz.
„Seks w wielkim mieście”: Mieszkanie dla dwojga
„Carrie stara się urządzić nowy apartament dla ich dwojga, a nie tylko dla siebie” – mówi Jeremy Conway, scenograf, który pracował także przy serialu i pierwszym filmie. Dlatego Conway wraz z dekoratorką Lydią Marks, starali się stworzyć przestrzeń stanowiącą połączenie męskich elementów, takich jak kubiczne mebel i ciemne drewno, z kobiecymi, jak delikatne dywany i radosne tkaniny z roślinnymi motywami. Do tego, znając zamiłowanie Carrie do stylowych rzeczy, musiało to być mieszkanie szykowne, ale bez nadmiernego zadęcia.
Pierwszym pomieszczeniem jakie widzimy jest dwuczęściowy hol. W części bliżej drzwi wejściowych ściany zostały pokryte elegancką tapetą o dekoracyjnym wzorze. Do tego konsola, duże lampy, lustro oraz efektowna ozdoba z motylami. Jest to pierwsza zapowiedź, że w tym mieszkaniu ceni się styl.
W drugiej części ściany zabudowano białymi regałami na książki. Po środku stoi konsola od firmy Mastercraft, a nad nią unosi się imponujący żyrandol z dmuchanego szkła. Został on wykonany specjalnie na potrzeby filmu przez Lindsey Adelman Studio. Elementy konstrukcyjne zostały pokryte 14-karatowym złotem. Wspaniała lampa od razu przykuwa uwagę i wywołuje efekt „wow”. Całość ma w sobie coś z hollywoodzkiego glamouru.
SKŁADNIKI STYLU:
– neutralna baza kolorystyczna,
– mocne akcenty koloru ożywiające wnętrze,
– meble o „męskich” liniach,
– wzorzyste, jasne tkaniny,
– przykuwające oko dodatki, jak lampy,
– meble z lat 50 XX wieku.
Stylowy miks w „Seksie w wielkim mieście”
Z holu trafiamy do obszernego salonu z jadalnią. Bazą kolorystyczną są szare ściany i biała stolarka. Na ich tle wybijają się akcenty intensywniejszych barw, które ożywiają przestrzeń. Szczególną w tym rolę odgrywa abstrakcyjny obraz w odcieniach słonecznej żółci. Kontrastuje on z ciemnoszafirową kanapą od firmy Monatauk Sofa, z wełnianą tapicerką marki Donghia. Te dwa elementy – obraz i sofa – stanowią dwa najmocniejsze akcenty kolorystyczne salonu.
Zestawienie intensywnych barw tonują dwa fotele w neutralnych beżach o formach z lat. 50 XX w. Zostały one zakupione w sklepie Bergdorf Goodman. Meble mają solidne, geometryczne formy o wyraźnie męskim charakterze. Ich surowy wyraz łagodzą bardziej kobiece akcenty, jak jasna floralna poduszka – model Birdie Blossom od Paula Smitha zaprojektowany dla Rug Company. Od tej samej marki jest jasny dywan o wzorze nazwanym Candy Flower.
Produkty tej firmy są widoczne w jeszcze wielu innych wnętrzach pokazanych w filmie. „Ich dywany są projektowane przez projektantów mody. Cóż mogłoby być bardziej stosowanego niż to?” – pyta retorycznie dekoratorka Lydia Marks. Kobiecym detalem w salonie jest także ręcznie wykonana pufa autorstwa fińskiej projektantki Anne Kyyrö Quinn. Ze względu na wyrazisty kolor i efektowne detale, jest to mebel zdecydowanie przykuwający uwagę.
W salonie wydzielono także część jadalnianą. Tutaj wzrok od razu przyciąga duży, metalowy żyrandol od Property, wiszący nad francuskim mahoniowym stołem z lat 40. od firmy Alan Moss. Krzesła zostały wykonane specjalnie na potrzeby filmu i obite tkaniną od Lee Jofa.
„Seks w wielkim mieście”: Błękit na ścianie
Z jadalni Carrie i Biga przechodzimy do kuchni, w której główną rolę odgrywają niezwykle efektowne, trójwymiarowe, błękitne kafelki ułożone między szafkami.
Zostały one wykonane na zamówienie przez Heath Ceramics. Płytki stanowią nowoczesne i niezwykle efektowne wykończenie prostej, skądinąd kuchni. Jako, że Carrie nie należy do tych gospodyń, które gotują, scenograf zdecydował, że będzie to przestrzeń, bardziej w stylu Mr. Biga. Prosty, palisandrowy stół i krzesła vintage, to meble, które mógł wybrać mężczyzna. Z tego samego względu w całym pomieszczeniu jest niewiele ozdób i dekoracji, w przeciwieństwie np. do sypialni.
„Seks w wielkim mieście”: Wzorowa sypialnia
Wspólny pokój małżonków jest utrzymany w stonowanych barwach, w zamian zastosowano w nim uderzające połączenie wzorów i faktur. Zrobiony na zamówienie zagłówek, został obity tkaniną od marki Kravet. Jego wyrazisty, graficzny wzór sąsiaduje z rokokowym, dekoracyjnym deseniem tapety od Cole & Son.
Ciężkie, niebieskie zasłony, zostały już uszyte z gładkiej tkaniny, ale za to obszyto je żółtymi frędzlami. Z uwagi na liczne wzory, meble są proste o jednolitych powierzchniach, jak wysoki sekretarzyk o formie ściętego ostrosłupa. Mr. Big, ku rozczarowaniu Carrie, umieścił w nim wielki telewizor, który był prezentem na drugą rocznicę ślubu. Pisarka nie ukrywała, że biżuteria byłaby stosowniejsza na tę okazję.
Na koniec docieramy do miejsca, które dla wielu fanek „Seksu w wielkim mieście” i pewnie dla samej Carrie Bradshaw jest zdecydowanie tym najważniejszym – garderoby. Została ona podzielona na część jego i jej. Lewa strona należy do Mr. Biga i jest wykonana z ciemnego drewna, prawa jest biała i należy do Carrie. Jednak, jak widać, ubrania naszej bohaterki w niewyjaśnionych okolicznościach, przedostały się także na stronę małżonka.
Carrie od czasu do czasu zagląda także do garderoby w swoim starym mieszkaniu, znanego z serialu. „To szafa skarbów” – mówi Jeremy Conway. W niej znalazły się wszystkie stroje, które Carrie nosiła w serialu. Na podłodze garderoby także znalazł się chodnik od wspomnianej firmy Rug Company.
W STYLU MIESZKANIA CARRIE I MR. BIGA:
Mieszkanie Charlotte
Choć to mieszkanie Carrie i Mr. Biga odgrywa najważniejszą rolę w filmie, to mamy szansę zobaczyć także te należące do pozostałych bohaterek. Na chwilę zostajemy zaproszeni do apartamentu Charlotte przy szykownej Park Avenue. Zaglądamy tam do dużej, jasnej kuchni. Jremy Conway wybrał biele i beże, które stały się doskonałym tłem dla kolorowych dodatków dobranych przez Lydię Marks.
Biuro Samanthy
Najbardziej nowoczesnym ze wszystkich pokazanych wnętrz jest biuro Samanthy przy Times Square. Można jej pozazdrościć nie tylko lokalizacji i imponującego widoku z okna, ale także stylowego wyposażenia. Samantha jest m.in. posiadaczką biurka i krzesła od Vitry. Wszystkie akcesoria i sprzęty są markowe, zresztą, znając Samanthę, nie mogło być inaczej.
Dom Mirandy
Miranda mieszka w domu na Brooklynie, który ze wszystkich wspomnianych jest najbardziej realistyczny i swobodny. Wnętrze urzeka przede wszystkim przedwojennymi detalami architektonicznymi, jak błękitny łuk wydzielający wnękę w kuchni.