Carrie Bradshaw z „Seksu w wielkim mieście” słynęła z zamiłowania do mody. W drugim filmie o jej miłosnych perypetiach równie ważne co ubrania stają się wnętrza. „Zdradzam modę z meblami” – powiedziała Carrie. Owocem zdrady jest szykowny nowojorski apartament jej i Mr. Biga.
„Seks w wielkim mieście” to jeden z najpopularniejszych seriali wszech czasów. Jego pojawienie się w telewizji było przełomem. Serial zerwał z dominującą w programach dla kobiet i o kobietach landrynkową konwencją i polityczną poprawnością. Bohaterki robiły i mówiły co im się tylko podobało, podążały za pragnieniami, romansowały i kupowały nieprzyzwoicie drogie buty, setki butów. To w co się ubierały stało się tak samo istotne jak to, z kim sypiały. Na fali sukcesu serialu powstał film będący kontynuacją losów czwórki nowojorskich przyjaciółek: Samanthy (Kim Cattrall), Mirandy (Cynthia Nixon), Charlotte (Kristin Davis) i niezastąpionej Carrie Bradshaw (Sarah Jessica Parker). W kinowym filmie główna bohaterka po licznych przeżyciach w końcu wychodzi za mąż za swoją długoletnią miłość – Mr. Biga (Chris Noth).
Przeczytaj także:
W „Seksie w wielkim mieście 2” Carrie powraca jako dojrzała mężatka, która uczy się jak dzielić życie z ukochanym. Dla siebie i Mr. Biga stara się stworzyć dom, który urządza w ekskluzywnym apartamencie na Manhattanie. Okazuje się, że Carrie ma nie tylko dobre wyczucie do mody, ale także dekoracji wnętrz.
„Carrie stara się urządzić nowy apartament dla ich dwojga, a nie tylko dla siebie” – mówi Jeremy Conway, scenograf, który pracował także przy serialu i pierwszym filmie. Dlatego Conway wraz z dekoratorką Lydią Marks, starali się stworzyć przestrzeń stanowiącą połączenie męskich elementów, takich jak kubiczne mebel i ciemne drewno, z kobiecymi, jak delikatne dywany i radosne tkaniny z roślinnymi motywami. Do tego, znając zamiłowanie Carrie do stylowych rzeczy, musiało to być mieszkanie szykowne, ale bez nadmiernego zadęcia.
Pierwszym pomieszczeniem jakie widzimy jest dwuczęściowy hol. W części bliżej drzwi wejściowych ściany zostały pokryte elegancką tapetą o dekoracyjnym wzorze. Do tego konsola, duże lampy, lustro oraz efektowna ozdoba z motylami. Jest to pierwsza zapowiedź, że w tym mieszkaniu ceni się styl.
W drugiej części ściany zabudowano białymi regałami na książki. Po środku stoi konsola od firmy Mastercraft, a nad nią unosi się imponujący żyrandol z dmuchanego szkła. Został on wykonany specjalnie na potrzeby filmu przez Lindsey Adelman Studio. Elementy konstrukcyjne zostały pokryte 14-karatowym złotem. Wspaniała lampa od razu przykuwa uwagę i wywołuje efekt „wow”. Całość ma w sobie coś z hollywoodzkiego glamouru.
SKŁADNIKI STYLU:
– neutralna baza kolorystyczna,
– mocne akcenty koloru ożywiające wnętrze,
– meble o „męskich” liniach,
– wzorzyste, jasne tkaniny,
– przykuwające oko dodatki, jak lampy,
– meble z lat 50 XX wieku.
Z holu trafiamy do obszernego salonu z jadalnią. Bazą kolorystyczną są szare ściany i biała stolarka. Na ich tle wybijają się akcenty intensywniejszych barw, które ożywiają przestrzeń. Szczególną w tym rolę odgrywa abstrakcyjny obraz w odcieniach słonecznej żółci. Kontrastuje on z ciemnoszafirową kanapą od firmy Monatauk Sofa, z wełnianą tapicerką marki Donghia. Te dwa elementy – obraz i sofa – stanowią dwa najmocniejsze akcenty kolorystyczne salonu.
Zestawienie intensywnych barw tonują dwa fotele w neutralnych beżach o formach z lat. 50 XX w. Zostały one zakupione w sklepie Bergdorf Goodman. Meble mają solidne, geometryczne formy o wyraźnie męskim charakterze. Ich surowy wyraz łagodzą bardziej kobiece akcenty, jak jasna floralna poduszka – model Birdie Blossom od Paula Smitha zaprojektowany dla Rug Company. Od tej samej marki jest jasny dywan o wzorze nazwanym Candy Flower.
Produkty tej firmy są widoczne w jeszcze wielu innych wnętrzach pokazanych w filmie. „Ich dywany są projektowane przez projektantów mody. Cóż mogłoby być bardziej stosowanego niż to?” – pyta retorycznie dekoratorka Lydia Marks. Kobiecym detalem w salonie jest także ręcznie wykonana pufa autorstwa fińskiej projektantki Anne Kyyrö Quinn. Ze względu na wyrazisty kolor i efektowne detale, jest to mebel zdecydowanie przykuwający uwagę.
W salonie wydzielono także część jadalnianą. Tutaj wzrok od razu przyciąga duży, metalowy żyrandol od Property, wiszący nad francuskim mahoniowym stołem z lat 40. od firmy Alan Moss. Krzesła zostały wykonane specjalnie na potrzeby filmu i obite tkaniną od Lee Jofa.
Z jadalni Carrie i Biga przechodzimy do kuchni, w której główną rolę odgrywają niezwykle efektowne, trójwymiarowe, błękitne kafelki ułożone między szafkami.
Zostały one wykonane na zamówienie przez Heath Ceramics. Płytki stanowią nowoczesne i niezwykle efektowne wykończenie prostej, skądinąd kuchni. Jako, że Carrie nie należy do tych gospodyń, które gotują, scenograf zdecydował, że będzie to przestrzeń, bardziej w stylu Mr. Biga. Prosty, palisandrowy stół i krzesła vintage, to meble, które mógł wybrać mężczyzna. Z tego samego względu w całym pomieszczeniu jest niewiele ozdób i dekoracji, w przeciwieństwie np. do sypialni.
Wspólny pokój małżonków jest utrzymany w stonowanych barwach, w zamian zastosowano w nim uderzające połączenie wzorów i faktur. Zrobiony na zamówienie zagłówek, został obity tkaniną od marki Kravet. Jego wyrazisty, graficzny wzór sąsiaduje z rokokowym, dekoracyjnym deseniem tapety od Cole & Son.
Ciężkie, niebieskie zasłony, zostały już uszyte z gładkiej tkaniny, ale za to obszyto je żółtymi frędzlami. Z uwagi na liczne wzory, meble są proste o jednolitych powierzchniach, jak wysoki sekretarzyk o formie ściętego ostrosłupa. Mr. Big, ku rozczarowaniu Carrie, umieścił w nim wielki telewizor, który był prezentem na drugą rocznicę ślubu. Pisarka nie ukrywała, że biżuteria byłaby stosowniejsza na tę okazję.
Na koniec docieramy do miejsca, które dla wielu fanek „Seksu w wielkim mieście” i pewnie dla samej Carrie Bradshaw jest zdecydowanie tym najważniejszym – garderoby. Została ona podzielona na część jego i jej. Lewa strona należy do Mr. Biga i jest wykonana z ciemnego drewna, prawa jest biała i należy do Carrie. Jednak, jak widać, ubrania naszej bohaterki w niewyjaśnionych okolicznościach, przedostały się także na stronę małżonka.
Carrie od czasu do czasu zagląda także do garderoby w swoim starym mieszkaniu, znanego z serialu. „To szafa skarbów” – mówi Jeremy Conway. W niej znalazły się wszystkie stroje, które Carrie nosiła w serialu. Na podłodze garderoby także znalazł się chodnik od wspomnianej firmy Rug Company.
Choć to mieszkanie Carrie i Mr. Biga odgrywa najważniejszą rolę w filmie, to mamy szansę zobaczyć także te należące do pozostałych bohaterek. Na chwilę zostajemy zaproszeni do apartamentu Charlotte przy szykownej Park Avenue. Zaglądamy tam do dużej, jasnej kuchni. Jremy Conway wybrał biele i beże, które stały się doskonałym tłem dla kolorowych dodatków dobranych przez Lydię Marks.
Najbardziej nowoczesnym ze wszystkich pokazanych wnętrz jest biuro Samanthy przy Times Square. Można jej pozazdrościć nie tylko lokalizacji i imponującego widoku z okna, ale także stylowego wyposażenia. Samantha jest m.in. posiadaczką biurka i krzesła od Vitry. Wszystkie akcesoria i sprzęty są markowe, zresztą, znając Samanthę, nie mogło być inaczej.
Miranda mieszka w domu na Brooklynie, który ze wszystkich wspomnianych jest najbardziej realistyczny i swobodny. Wnętrze urzeka przede wszystkim przedwojennymi detalami architektonicznymi, jak błękitny łuk wydzielający wnękę w kuchni.
Nie tylko hollywoodzkie gwiazdy chronią swoją prywatność i dbają o to, by ich domy stanowiły…
Filmy młodzieżowe to jeden z najtrudniejszych gatunków filmowych. Opowiadają o młodych ludziach, nastolatkach, ale tworzą…
Seriale o bogaczach i życiu w luksusie cieszą się dużą popularnością. Okazuje się, że miliony…
Pola lawendy w okresie kwitnienia tworzą piękne fioletowe krajobrazy. To dla nich tysiące ludzi co…
Lawendowe pola to jeden z symboli Prowansji - słynnego regionu na południu Francji. Tworzą one…
W trakcie wakacji, gdy jest upalnie, a promienie słoneczne wyraźnie rozgrzewają naszą skórę, łatwo jest…